Het bedrukken van pennen, wanneer kies je daar nu voor? En aan wie geef je de pennen dan? Dingen zijn niet altijd nodig, maar in sommige gevallen kunnen bedrukte pennen erg handig zijn. veel bedrijven zijn jaren geleden al begonnen met pennen bedrukken, en als reclamemiddel werkt het bijzonder effectief. Pennen worden gegeven als een kleinigheidje aan de klant, maar daar blijft het zeker niet bij.

klein adverteren

pennen bedrukken klinkt misschien alsof het de verkoop weinig zal stimuleren, maar in dit geval is niets minder waar. Door een pen te geven aan een klant , laat je een positief beeld achter. Een cadeautje (hoe klein het ook is) word gewaardeerd ,een pen is iets dat we elke dag wel gebruiken. Iedere keer dat de klant iets wilt opschrijven en de pen pakt die jij hebt gegeven wordt het logo gezien. Onbewust wordt de informatie die op de pen staat onthouden. Elke keer dat iemand de pen vast heeft denken zij automatisch aan jouw bedrijf.

Pennen bedrukken als visite kaartje

Naast dat je pennen bedrukken als kleinigheidje aan je klanten kan geven , is het ook handig om te gebruiken op evenementen. Pennen bedrukken kan zomaar het  geven van visite kaartjes  vervangen. Zo weet je zeker dat je geen geld uitgeeft aan iets dat makkelijk weggegooid wordt. Dat zou namelijk weggegooid geld zijn. Pennen bedrukken is vooral voor zakelijke klanten een handig idee. Elke keer dat zij even een notitie moeten maken of iets moeten ondertekenen, wordt jou logo gezien. De klant maakt als het ware ook nog eens onbewuste reclame, makkelijke manier van adverteren, dat pennen bedrukken. Pennen bedrukken is een al veel gebruikte manier van adverteren in de zakenwereld. Op het moment dat je  pennen gaat bedrukken wil je niet meer anders.

Het grote verschil met andere campagnes

Met de meeste marketingacties wordt er in een keer veel geld uitgegeven aan iets tijdelijks. We hebben het dan over een korte, maar zeker krachtige reclame of actie. Deze manieren van adverteren zijn heel effectief op de korte termijn. Mensen vergeten alleen snel dat je die actie had, doordat vele anderen ook soortgelijke acties uitvoeren. En het grootste nadeel eraan is de prijs van die voor grote acties betaald moet worden.  Met pennen bedrukken ligt dit net even anders. Het verschil zit niet zo zeer in het formaat van het adverteren, maar meer in de bruikbaarheid. Waar je een grote reclamestunt zo weer bent vergeten, kan een pen nog jaren in het pennenbakje op kantoor liggen. Pennen zijn voorwerpen die je kunt blijven gebruiken, daarom is het een goede manier van adverteren voor langere termijn.